RAJD BESKIDY WINTER 2025

Regulamin

    
RAJD BESKIDY WINTER – REGULAMIN ZAWODÓW

1. Postanowienia ogólne.
1.1. Rajd Beskidy Winter jest imprezą sportowo-rekreacyjną w formule rajdu na orientację.
1.2. Organizatorem jest Stowarzyszenie Rajd Beskidy, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Krakowska 183, NIP 9372751428. Kontakt tel.: 602257486, email: jerzylekki2@gmail.com. Strona internetowa www.rajdbeskidy.pl.
1.3. Start, meta oraz baza zawodów są zlokalizowane w Zespole Szkół Samorządowych w Rzykach, Os. Szczęśniaki 1, 34-125 Rzyki. Teren zawodów obejmuje Beskid Mały i powiat wadowicki.
1.4. Zawody odbędą się w dniach 17-19 stycznia 2025 r. Zawody odbędą się bez względu na pogodę.
1.5. Celem zawodów jest poznanie walorów krajoznawczych Beskidu Małego i powiatu wadowickiego, sprawdzenie własnych umiejętności nawigacyjnych w terenie górskim oraz sprawdzenie własnej kondycji fizycznej i psychicznej.

2. Warunki uczestnictwa.
2.1. Warunkiem uczestnictwa jest akceptacja niniejszego regulaminu.
2.2. W zawodach mogą uczestniczyć tylko osoby pełnoletnie. Wyjątkiem jest trasa AR60 na której mogą startować osoby w wieku co najmniej 16 lat pod warunkiem obecności dorosłego opiekuna w zespole.
2.3. Udział w zawodach jest dobrowolny. Uczestnicy są świadomi tego, że zawody odbywają się w trudnym terenie górskim oraz w okresie zimowym, gdzie prawdopodobieństwo doznania urazów, kontuzji, wypadków itd. jest wysokie. W razie potrzebowania pomocy uczestnicy są zobowiązani do samodzielnego wezwania służb ratunkowych. Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność i w żadnym przypadku nie będą mieć roszczeń ani dochodzić odszkodowań od organizatora.
2.4. Na trasie AR150 mogą startować zespoły dwuosobowe dowolnej płci. Na trasie AR60 mogą startować zespoły dowolne pod względem płci i liczby zawodników. Na trasach TP25 i TP50 start jest indywidualny.

3. Zgłoszenia.
3.1. Zgłoszenie odbywa się poprzez samodzielne wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie www.rajdbeskidy.pl.
Wpisowe wynosi:
- do 27 grudnia 2024 r. : na trasę AR150 600 PLN / zespół, na trasę AR60 200 PLN / osobę, na trasy TP25 i TP50 120 PLN / osobę.
- od 28 grudnia 2024 r. : na trasę AR150 700 PLN / zespół, na trasę AR60 260 PLN / osobę, na trasy TP25 i TP50 160 PLN / osobę.
Rachunek bankowy: 17 1600 1462 1737 7217 9000 0001, BIC/SWIFT: PPABPLPKXXX, właściciel konta: Stowarzyszenie Rajd Beskidy.
W tytule wpłaty należy wpisać nazwę zespołu.
W ramach wpisowego organizator zapewnia komplet map (dla AR150 i AR60 dwa komplety), tracking (tylko na trasie AR150), profesjonalną obsługę zadań specjalnych (dla tras AR150 i AR60), karty startowe, numery startowe, ubezpieczenie NNW, pamiątkowy medal, puchary dla najlepszych oraz obiad po zakończeniu zawodów.
Jest możliwe bezpłatny nocleg na sali gimnastycznej w bazie zawodów w warunkach turystycznych.
3.2. Zespół / uczestnik może zrezygnować z udziału w zawodach. Jeżeli organizator otrzyma informację o rezygnacji do 13 stycznia 2025 r. zespół / uczestnik otrzyma zwrot wpłaconego wpisowego.
Jeżeli organizator otrzyma informację o rezygnacji później zespół nie może się domagać zwrotu wpisowego.
3.3. Organizator wystawia faktury VAT.
3.4. Zapisy są możliwe do 14 stycznia 2025 r.

4. Trasy, mapy, limity, kary.
4.1. Zawody są rozgrywane na czterech trasach: AR150, AR60, TP25 i TP50.
4.1.1. Trasa AR150 ma łączną długość ok. 150 km i ok. 4200 m przewyższenia, w tym jazda rowerem ok. 105 km, bieg bądź marsz ok. 45 km, a ponadto zadania specjalne o charakterze wspinaczkowym oraz inne.
4.1.2. Trasa AR60 ma łączną długość ok. 60 km i ok. 1400 m przewyższenia, w tym jazda rowerem ok. 45 km, bieg bądź marsz ok. 17 km, a ponadto zadania specjalne o charakterze wspinaczkowym oraz inne.
4.1.3. Trasa TP25 ma łączną długość ok. 27 km i ok. 1200 m przewyższenia. Cała trasa jest pokonywana pieszo.
4.1.4. Trasa TP50 ma łączną długość ok. 50 km i ok. 2500 m przewyższenia. Cała trasa jest pokonywana pieszo.
Podane powyżej dystanse mają charakter orientacyjny. Faktyczny dystans, jaki pokona zespół / uczestnik może się znacznie różnić od podanego wyżej w zależności od wybranego wariantu oraz umiejętności nawigacyjnych.
4.2. Kolejność zaliczania punktów kontrolnych będzie wynikała z map. Wszystkie punkty mają jednakową wagę. Punkty kontrolne są oznaczone lampionami przestrzennymi z perforatorami. W niektórych przypadkach potwierdzenie obecności odbywa się poprzez zrobienie zdjęcia i okazanie go na mecie.
4.3. Uczestnicy będą mieli do dyspozycji mapy turystyczne oraz inne mapy specjalne. Skale od 1:5 000 do 1:50 000. Mapy są wykonane z papieru wodoodpornego. Na trasie AR150 i TP50 zabronione jest korzystanie z innych map niż dostarczone przez organizatora. W szczególności zabronione jest korzystanie z jakichkolwiek urządzeń GPS do celów nawigacji. Na trasach AR60 i TP25 można używać GPS oraz innych map.
4.4. Limit czasu wynosi:
- dla trasy AR150 – 24 godziny
- dla trasy AR60 – 12 godzin
- dla trasy TP25 – 10 godzin
- dla trasy TP50 – 14 godzin
Limit spóźnień wynosi 30 minut, przy czym za każdą minutę spóźnienia zostanie nałożona kara czasowa w wysokości 5 minut. Przybycie na metę po limicie spóźnień skutkuje nieukończeniem zawodów (DNF).
Wszelkie przerwy są wliczane do czasu przebycia trasy.
4.5. Niewykonanie zadania specjalnego (dotyczy AR150 i AR60) skutkuje naliczeniem kary czasowej, której wysokość jest podana na mapie. Zadania specjalne nie są punktami kontrolnymi.
4.6. Za naruszenia niniejszego Regulaminu organizator może naliczyć kary czasowe adekwatne do popełnionego naruszenia. Za naruszenia dużej wagi, złamanie zasad „fair play” oraz ze względów medycznych organizator może zdyskwalifikować zespół / uczestnika.
4.7. Zespół (dotyczy AR150 i AR60) na trasie nie może się rozdzielać oraz ma obowiązek zgłaszania się w komplecie na poszczególnych punktach kontrolnych.

5. Wyniki.
5.1. O wynikach decyduje w pierwszej kolejności liczba zaliczonych punktów kontrolnych. Drugim kryterium jest czas przebycia trasy z ewentualnymi karami czasowymi. W przypadku miejsc 1-3 nie przewiduje się ex aequo. W tym przypadku o wyniku decydować będzie dodatkowe zadanie do wykonania na mecie.
5.2. Zostaną sklasyfikowane zespoły / uczestnicy, które zaliczą przynajmniej jeden punkt kontrolny.
5.3. Klasyfikacja odbywa się na podstawie kart startowych lub zdjęć z tych punktów kontrolnych, gdzie nie ma lampionów. Karta startowa musi być w stanie umożliwiającym jej odczytanie. Ślad GPS nie jest dowodem na obecność na punkcie kontrolnym.
5.4. W przypadku stwierdzenia braku lampionu w miejscu, gdzie powinien się on znajdować należy wykonać zdjęcie miejsca.
5.5. Wyniki nieoficjalne zostaną opublikowane najpóźniej w dniu 20.01.2025 r. Uczestnicy mają prawo w ciągu trzech dni od opublikowania wyników nieoficjalnych zgłaszać uwagi i protesty. Można je zgłaszać osobiście, telefonicznie lub drogą elektroniczną. Po tym terminie wyniki stają się oficjalnymi.

6. Rezygnacje.
6.1. W przypadku rezygnacji z kontynuowania zawodów zespół / uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym organizatora.
6.2. W przypadku rezygnacji jednego z członków zespołu (dotyczy AR150 i AR60) pozostałe osoby mogą kontynuować zawody pod warunkiem uzyskania zgody organizatora. Zespół o niepełnym składzie nie będzie klasyfikowany.
6.3. W przypadku rezygnacji z kontynuowania zawodów organizator nie zapewnia transportu do
bazy.

7. Wyposażenie obowiązkowe zawodników.
Lista wyposażenia obowiązkowego została dopasowana do charakterystyki rajdu.

Wyposażenie na całą trasę:
– numer startowy – każda osoba
– czołówka – każda osoba
– kurtka z kapturem przeciwdeszczowa i przeciwwiatrowa – każda osoba
– bluza z długimi rękawami – każda osoba
– podkoszulka – każda osoba
– spodnie długie – każda osoba
– rękawiczki – każda osoba
– czapka zakrywająca uszy lub buff – każda osoba
– kompas – jeden na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)
– zestaw map (dostarczony przez organizatora) – jeden na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)
– zestaw kart startowych (dostarczony przez organizatora) – jeden na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)
– folia NRC – każda osoba
– apteczka pierwszej pomocy (skład apteczki jest podany poniżej) – jedna na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)
– sprawny telefon komórkowy z naładowaną baterią i zainstalowaną aplikacją RATUNEK
(dostępną w Google Play i AppStore) – jeden na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)
– tracker GPS włączony na stałe (dostarczony przez organizatora) – jeden na zespół (dotyczy AR150)
– aparat fotograficzny cyfrowy – jeden na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)
– pisak – jeden na zespół (dla AR150 i AR60) lub każda osoba (dla TP25 i TP50)

Wyposażenie na etapy rowerowe (dotyczy AR150 i AR60):
– rower górski – każda osoba
– kask sztywny – każda osoba
– lampa przednia biała (inna niż czołówka) – każda osoba
– lampa tylna czerwona – każda osoba
– zestaw naprawczy zawierający podstawowe narzędzia, pompkę i zapasową dętkę do każdego
roweru – jeden na zespół
– zapięcie zabezpieczające rowery przed kradzieżą

Wyposażenie na sekcję narciarską (dotyczy AR150):
– narty przeznaczone do narciarstwa alpejskiego (długość min. 140 cm), snowboard lub splitboard – każda osoba
– buty odpowiednie do posiadanych nart / snowboardu – każda osoba
Kijki i kask nie są obowiązkowe.
Zabronione jest posiadanie nart przeznaczonych do narciarstwa klasycznego.

Wyposażenie na zadania wspinaczkowe (dotyczy AR150):
– uprząż – każda osoba
– kask (może być rowerowy) – każda osoba
– przyrząd asekuracyjno – zjazdowy – każda osoba
– karabinek zakręcany – 3 szt. na osobę
– pętla o długości min. 60 cm – 3 szt. na osobę

Wyposażenie apteczki pierwszej pomocy:
– bandaż – 2 szt.
– chusta trójkątna – 1 szt.
– opatrunek jałowy – 4 szt.
– plaster na rolce – 1 szt.
– lek przeciwhistaminowy – 4 dawki
– lek przeciwbiegunkowy – 4 dawki
– rękawiczki ochronne – 1 para
7.2. Podczas trwania zawodów każdy uczestnik jest zobowiązany występować z poprawnie założonymi i widocznymi numerami startowymi.
7.3. Organizator zastrzega sobie prawo sprawdzania wyposażenia obowiązkowego w dowolnym czasie i miejscu podczas trwania zawodów. Brak elementów wyposażenia obowiązkowego może skutkować karami czasowymi.

8. Dane osobowe, wizerunek.
8.1. Uczestnicy wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników z podaniem imienia i nazwiska.
8.2. Uczestnicy wyrażają zgodę na korespondencję drogą elektroniczną lub telefoniczną w sprawach związanych z zawodami „Rajd Beskidy” oraz z ewentualnymi innymi zawodami, jakie organizator może organizować w przyszłości, zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Uczestnikom przysługuje prawo do wycofania takiej zgody w dowolnym momencie.
8.3. Uczestnicy wyrażają zgodę na wykorzystanie przez organizatora ich wizerunku oraz wypowiedzi w materiałach dotyczących zawodów „Rajd Beskidy” oraz ewentualnych innych zawodach organizowanych przez organizatora w przyszłości.
8.4. Uczestnikom oprócz świadczeń związanych z opłaceniem wpisowego oraz ewentualnych nagród i upominków nie przysługują żadne inne gratyfikacje, w szczególności wynagrodzenie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.

9. Postanowienia końcowe.
9.1. Uczestnicy nie mogą korzystać z żadnych innych środków lokomocji niż te, które zostały określone przez organizatora a także ze zorganizowanej pomocy osób trzecich.
9.2. Zawodnicy są zobowiązani do udzielenia pomocy innym uczestnikom a także osobom trzecim w sytuacjach zagrożenia. Ewentualny czas poświęcony na taką pomoc może zostać odliczony od czasu przebycia trasy.
9.3. Uczestnicy są zobowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów, przy czym ich nieznajomość nie zwalnia z odpowiedzialności. W szczególności dotyczy to przepisów przeciwpożarowych, ochrony środowiska, prawa o ruchu drogowym oraz dotyczących poruszania się po terenach prywatnych, uprawach rolnych i szkółkach leśnych. Rażące naruszenia przepisów może skutkować dyskwalifikacją uczestnika. Za szkody wyrządzone uczestnikom przez osoby trzecie i odwrotnie organizator nie odpowiada. Organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności materialnej za rzeczy uczestników, w tym ich rowery.
9.4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu przy czym uczestnicy muszą zostać o tych zmianach poinformowani.
9.5. W przypadku różnic w znaczeniu tekstu polskiego i angielskiego tekst polski jest wiążący.
9.6. W sprawach spornych ostateczną decyzję podejmuje organizator.
9.7. Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy do organizatora.

Bielsko-Biała, październik 2024 r.

Powrót